DE Waardepuntenactie voor de Voedselbank én Oud en vreemd geld voor Fight for Sight

Voor de negende keer op rij heeft de Voedselbank Stichtse Vecht zich aangesloten bij de landelijke actie: Koffie voor de Voedselbanken, door middel van het inzamelen van Douwe Egberts koffiepunten. De punten worden door Douwe Egberts verzilverd in pakken koffie die worden gedoneerd aan de Voedselbanken. In voorgaande jaren konden zo ruim 100.000 pakken koffie worden overhandigd aan de diverse Voedselbanken.

In 2022 hebben we in totaal we 892.000 punten geteld!! En dat is goed voor 435 kg DE-koffie voor de voedselbank Stichtse Vecht.

We hopen ook dit jaar op uw punten te mogen rekenen!

De hele maand december 2023 kunt u uw punten (graag geteld!)  inleveren bij diverse adressen in Maarssen, Breukelen, Loenen, Loosdrecht, Kortenhoef  en Nederhorst den Berg.

Koffie, voor velen van ons heel gewoon, blijkt voor de ruim 100 gezinnen die zijn aangesloten bij de Voedselbank Stichtse Vecht, een luxe.

Lionsclub Loosdrecht verzorgt de praktische (inzamelen en tellen) kant van de actie.

Doet u weer mee? Samen kunnen we deze actie weer tot een groot succes maken!

Geef uw koffiebonnen hun waarde en lever ze in! In januari 2024 worden de punten geteld en maken we bekend hoeveel pakken koffie er deze keer naar de voedselbank gaan.

Heeft u nog oud- of vreemd geld ?

De Lions verzamelen ook “Vreemd & Oud” geld. Hiervoor staat een aparte bus naast de D.E. box. Zowel bankbiljetten als munten kunt u daarin kwijt. De opbrengst gaat naar “ Fight for Sight “. Dat is de landelijke Lions actie voor oogoperaties in de derde wereld. Heeft u nog ergens oud-/of vreemd geld liggen, doneer het aan deze actie!

Elke bijdrage van €15 wordt verdubbeld en heeft voor de kliniek een waarde van €30 en dat is goed om één arme blinde gratis te opereren.  .

Waar staan de inzamelboxen?

Vanaf 1 december staan de inzamelboxen  “ D.E. waardepunten”  en "Oud of vreemd geld" weer bij:

Maarssen:

Gezondheidscentrum Boomstede

Apotheek Spechtenkamp

Woonzorgcentrum de Merenhoef

Fysio Sport & Training Vechtstede

Tandartsenpraktijk Binnenweg

Supermarkt Dirk Harmonieplein

Breukelen:

Apotheek Breukelen

Loenen:

Apotheek Loenen