30/03/2023

DE-waardepuntenactie voor Voedselbank en Oud en Vreemd geld voor Fight for Sight

Lionsclub Loosdrecht heeft in de maand december 2022 voor de 8e keer meegedaan aan de actie om Douwe Egberts-punten in te zamelen. Ook dit jaar was onze DE-actie weer een groot succes! De opbrengst van de actie gaat naar cliënten van de voedselbank Stichtse Vecht. De punten werden ingeleverd bij meerdere locaties in Loosdrecht, Maarssen en Breukelen.

Onder geselecteerde gezinnen, huishoudens en alleenstaanden verspreidt de voedselbank wekelijks pakketten met voedselproducten, die merendeels door producenten en distributeurs van levensmiddelen beschikbaar zijn gesteld. Lionsclub Loosdrecht schiet ook dit jaar weer te hulp met het inzamelen van Douwe Egberts Waardepunten. De ingeleverde waardepunten zullen worden verzilverd voor pakken koffie die worden gedoneerd aan de voedselbank.

In totaal hebben we 892.000 punten geteld!! En dat is goed voor 435 kg DE-koffie voor de voedselbank Stichtse Vecht.

Naast de DE-actie hebben we in december 2022 ook weer Oud en Vreemd geld ingezameld voor Fight for Sight. Dat is de landelijke Lions actie voor oogoperaties in de derde wereld.Ook deze actie was een groot succes. Er is in totaal 23 kilo oud geld opgehaald. Het bedrag dat deze kilo's vertegenwoordigt, is door de stichting De Wilde Ganzen met 50% verhoogd. En dat is goed voor 70 oogoperaties in de derde wereld!

Mede namens de Voedselbank Stichtse Vecht heel veel dank aan alle spaarders. Ook natuurlijk dank aan alle inzameladressen.

Eind 2023 kunt u uw gespaarde punten en geld weer inleveren!